Onze missie

De Nederlandse Oogonderzoek Stichting is opgericht in 2004 met als belangrijkste doel fondsen werven voor wetenschappelijk oogonderzoek. Dit onderzoek moet inzicht verschaffen in de oorzaken van ernstige oogaandoeningen. Oogaandoeningen die naast de steeds terugkerende, alledaagse beperkingen van ernstige slechtziendheid of blindheid, toekomstperspectieven voor studie of baan volledig teniet doen of op losse schroeven doen staan. De Nederlandse Oogonderzoek Stichting wil voorkomen dat volwassenen en kinderen slechtziend of blind worden.

De Nederlandse Oogonderzoek Stichting heeft tevens tot doel om de vergaarde kennis en inzicht te verspreiden; via onder meer de website, webinars, publicaties, congressen en doelgroepgerichte bijeenkomsten. Er wordt nauw samengewerkt met andere organisaties die een duidelijke relatie hebben met haar doelstellingen en onderzoeksvelden. Zo sloot de Nederlandse Oogonderzoek Stichting in 2020 een samenwerkingsovereenkomst met de MaculaVereniging zodat zij samen meer bekendheid kunnen realiseren voor maculadegeneratie en geld kunnen werven voor wetenschappelijk onderzoek.

Hieronder treft u aan:

Het beleidsplan 2023-2024 van de Nederlandse Oogonderzoek Stichting

De jaarrekening en jaarverslag 2022 van de Nederlandse Oogonderzoek Stichting

Het beleidsplan 2022-2023 van de Nederlandse Oogonderzoek Stichting

Het jaarverslag 2020 van de Nederlandse Oogonderzoek Stichting

De jaarrekening 2020 van de Nederlandse Oogonderzoek Stichting

De jaarrekening 2021 incl. jaarverslag van de Nederlandse Oogonderzoek Stichting.

De statuten van de Nederlandse Oogonderzoek Stichting.