Geef met belastingvoordeel

Wilt u de Nederlandse Oogonderzoek Stichting voor langere tijd financieel steunen en een deel van uw donatie terugkrijgen van de Belastingdienst? Dat kan!

Voordeel voor u en voor ons

De Nederlandse Oogonderzoek Stichting steunen met een periodieke gift is fiscaal voordelig voor u. Als u ten minste 5 jaar een vast bedrag per jaar schenkt en dit vastlegt in een schenkingsovereenkomst, dan is uw gehele gift aftrekbaar voor de belasting, omdat de Nederlandse Oogonderzoek Stichting is erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Voor ons geeft een vaste bijdrage meerdere jaren achtereen meer zekerheid over de inkomsten op langere termijn. En dat is weer heel belangrijk om onderzoek te kunnen blijven steunen en om daar goede plannen en een begroting voor te maken.

Uw voordeel in cijfers

Met een schenkingsovereenkomst kost uw gift u netto minder dan de Nederlandse Oogonderzoek Stichting ontvangt. Het verschil kan oplopen tot 49,5% (tarief 2020). In dat geval kost een gift van €400 u maar €202. Het zou geweldig zijn als dit voor u een reden is om uw gift te verhogen. ‘Gewone’ giften aan goede doelen zijn alleen aftrekbaar als ze (opgeteld) meer dan 1% van uw drempel-inkomen bedragen.

Meteen uw periodieke gift regelen zonder notaris?

Heeft u nog vragen?

Hebt u nog vragen? Meer informatie treft u aan op Giften aan goede doelen – mag ik die aftrekken in mijn aangifte? (www.belastingdienst.nl). Wij vertellen u graag meer over periodieke schenkingen. Neem contact met op ons op. U kunt daarbij aangegeven of u via e-mail contact wil of het op prijst stelt als de Nederlandse Oogonderzoek Stichting telefonisch contact met u opneemt.