Samenwerking met bedrijven

U wilt als ondernemer samen werken met de Nederlandse Oogonderzoek Stichting. Daar zijn we erg blij mee.

Doneren met fiscaal voordeel

Als uw onderneming een NV of BV is, is uw gift volledig aftrekbaar voor de vennootschapsbelasting. Vaak is vanuit het bedrijf schenken fiscaal daarom aantrekkelijker dan privé. Aangezien de Nederlandse Oogonderzoek Stichting de ANBI-status hoeft de stichting geen schenkbelasting te betalen. Uw gift kan dus voor 100% besteed worden aan onderzoek. Als de winst van uw onderneming belast is met inkomstenbelasting, gelden voor u dezelfde regels als voor privépersonen.

Samen invulling aan uw betrokkenheid geven

U hebt als bedrijf een beleid voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) of wilt dit gaan ontwikkelen. U vindt betrokkenheid bij de samenleving belangrijk. Maar hoe geeft u daar uiting aan? Enkele mogelijkheden die samenwerking met de Nederlandse Oogonderzoek Stichting u biedt zijn:

Maatschappelijk bewust

U laat zien dat uw bedrijf maatschappelijk bewust is en zich inzet voor onderzoek om blindheid of slechtziendheid te voorkomen bij kinderen en volwassenen. Bovendien versterkt het werken aan een gezamenlijk goed doel de band van medewerkers met het bedrijf en van medewerkers onderling. Met uw steun kan wetenschappelijk onderzoek mogelijk worden gemaakt. U en uw medewerkers worden op de hoogte gehouden van het verloop van het onderzoek.

Betrek medewerkers en relaties

U versterkt uw reputatie als Maatschappelijk Verantwoord Ondernemer als u ook medewerkers en relaties laat delen in uw partnerschap met de Nederlandse Oogonderzoek Stichting. Zo kunt u medewerkers de mogelijkheid bieden om maandelijks een klein bedrag van hun salaris automatisch te bestemmen voor ons werk. In plaats van het geijkte eindejaarsgeschenk aan uw relaties kunt u ook voor hen een donatie doen voor het door u gesteunde project en hierover communiceren. Misschien kunt u ook uw klanten betrekken bij uw inzet voor ons goede doel.

Communicatie

U kunt over onze samenwerking communiceren in uw personeelsblad, website, intranet of jaarverslag. Wij kunnen onze samenwerking eventueel vermelden in onze eigen communicatiekanalen.

Hebt u nog vragen?

De Nederlandse Oogonderzoek Stichting wil graag een duurzame relatie opbouwen met haar partners. Met uw voorkeuren en wensen houden we rekening. Er wordt naar gestreefd om zoveel mogelijk maatwerk te leveren.
Hebt u nog vragen of wilt u overleggen over welke vorm van samenwerking bij uw bedrijf past? Neem gerust vrijblijvend contact op met onze stichting. U kunt het contactformulier op deze pagina invullen of een terugbelverzoek plaatsen. Een bestuurslid van de Nederlandse Oogonderzoek Stichting neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.