Doneer een groot bedrag

Fijn dat u een grote gift overweegt. Als u meer informatie wilt of specifieke wensen heeft, lees dan verder.

Grote gift heeft impact

Blind of slechtziend zijn, heeft grote gevolgen voor het leven vooral voor kinderen, maar ook voor volwassenen. De Nederlandse Oogonderzoek Stichting zet zich om middels onderzoek naar oogaandoeningen behandelingen mogelijk te maken. Alle giften zijn natuurlijk bijzonder welkom. Donaties, klein en groot, zijn onmisbaar om onderzoek te betalen. Maar hoe groter uw gift, des te meer maakt u mogelijk.

Geef uw wensen aan

Hebt u affiniteit met een specifieke handicap of oogaandoening? Omdat er bijvoorbeeld in uw familie, omgeving of werk mensen met deze oogaandoening? Of hebt u voorkeur voor een bepaald soort onderzoek?

Graag bespreken wij samen met u de mogelijkheden voor de bestemming van uw donatie. U ontvangt een op maat gemaakt project met een persoonlijke verantwoording, zodat u kunt zien waaraan uw gift is besteed.
Van deze mogelijkheid maakt bijvoorbeeld een familie gebruik waarin de erfelijke oogziekte DCMD voorkomt. De familieleden brachten op diverse manieren geld bij elkaar. Het onderzoek naar de oorzaak van deze ziekte is al gestart en wordt via de donaties door de Nederlandse Oogonderzoek Stichting betaald.

Eenmalige gift

U kunt een eenmalige gift aan de Nederlandse Oogonderzoek Stichting doneren via de donatieknop. U kunt uw gift aftrekken van uw belastbaar inkomen als al uw giften tezamen tussen 1 en 10 procent van het drempelinkomen bedragen. U kunt er ook voor kiezen om uw gift zelf over te maken.

Terugkerende gift met belastingvoordeel

U kunt ons ook steunen met een periodieke schenking. Dat geeft de Nederlandse Oogonderzoek Stichting zekerheid over onze inkomsten en biedt u fiscaal voordeel. Deze schenking is 100 procent fiscaal aftrekbaar, ongeacht de hoogte van de gift of uw inkomen. Voorwaarde is dat u de schenking ten minste vijf jaar doet.

Fonds op Naam

Overweegt u een gift van 50.000 euro of meer? Dan is het mogelijk om een Fonds op Naam op te richten. Daarmee verbindt u uw naam of de naam van een dierbare aan het werk de Nederlandse Oogonderzoek Stichting. De besteding van uw gift wordt dan apart geadministreerd en verantwoord. U kiest zelf de naam van het fonds en de bestemming ervan. Een Fonds op Naam kunt u bij leven of middels een testament oprichten.

Wat past er bij u?

Hebt u specifieke wensen voor uw gift? Neem dan vrijblijvend contact op.