Samenwerking met de MaculaVereniging

Sinds 2019 werken de Nederlandse Oogonderzoek Stichting en de MaculaVereniging nauw samen.
De MaculaVereniging wil steun en perspectief bieden aan mensen met maculadegeneratie. Om dat te bereiken zet de vereniging zich in voor het vergroten van de bekendheid van en over maculadegeneratie in Nederland, waarborgen van optimale zorg en ondersteuning, het ontmoeten en delen van ervaringen van mensen met maculadegeneratie én het mogelijk maken van wetenschappelijk onderzoek naar oorzaken, behandeling en preventie van maculadegeneratie.
De MaculaVereniging en de Nederlandse Oogonderzoek Stichting hebben de handen ineen geslagen om meer bekendheid en bewustheid te genereren voor maculadegeneratie met als doel daarmee meer geld te werven voor wetenschappelijk onderzoek. Via onder meer nieuwsbrieven, webinars en fondsenwervingscampagnes wordt geworven voor concrete onderzoeksprojecten.

Voor meer informatie over de MaculaVereniging: www.maculavereniging.nl

Maand van de Macula

Juni 2022 is de maand van de Macula. Lees hier de nieuwsbrief voor meer informatie.