Over ons

“Als we genoeg onderzoek doen, is blindheid door erfelijke oogziekten over twintig jaar verleden tijd”

Carel Hoyng, hoogleraar maculadegeneratie Radboudumc

Genezing voorop

Ruim 500.000 mensen in Nederland en hun omgeving worden dag in dag uit geconfronteerd met de enorme impact van blindheid en slechtziendheid op hun leven.
Hun perspectief op dit moment? Bij veel oogaandoeningen is er nu weinig tot geen kans op genezing. Dat is zeker niet omdat er geen behandelingen mogelijk zouden zijn. Er gaat wel veel geld naar hulpmiddelen, begeleiding en verzorging, maar er is weinig geld voor wetenschappelijk onderzoek naar behandelingen. Dat is zorgelijk. Daarom hebben wij in 2004 de Nederlandse Oogonderzoek Stichting opgericht. Zij richt zich op één doel: volledige genezing van blindheid en slechtziendheid. Daarom investeren wij elke cent die gedoneerd wordt in fundamenteel en klinisch onderzoek. De donaties komen ten goede aan toponderzoekers die innovatief en baanbrekend onderzoek doen. Steun de Nederlandse Oogonderzoek Stichting.