Ga naar hoofdinhoud
Lettergrootte: A- A+

Webinar ‘(in)zicht in MD’

Op zaterdag 5 juni 2021 organiseert de MaculaVereniging het Webinar ‘(in)zicht in MD’. Een boeiend en interessant webinar om meer inzicht te krijgen in maculadegeneratie (MD); zowel de leeftijdgebonden maculadegeneratie als de juveniele maculadegeneratie (JMD) komen aan bod. Prof. dr. Carel Hoyng van het Radboudumc zal ingaan op het onderwerp JMD, onderzoekresultaten en mogelijke behandelingen. Dr. Yara Lechanteur, eveneens van het Radboudumc, zal het onderzoek naar voorkoming van blindheid in het tweede oog in de schijnwerpers zetten. Onderzoek hiernaar is dringend nodig om te voorkomen dat een grote groep 60-plussers straks de autonomie verliest door zichtverlies. Andere onderdelen van het webinar richten zich op ervaringsverhalen en het gebruik van visuele hulpmiddelen.

Tijdens het webinar bestaat er de mogelijkheid om via chat vragen te stellen of om interactief mee te doen tijdens de presentaties. Voor meer informatie over het programma en aanmelding, kunt u terecht bij de MaculaVereniging.